My KidsLife: mijn online Groeipakket

het gemak van een online dossier

Het klantenportaal van KidsLife

Inloggen

Wat kan ik doen op My KidsLife?

Zelf je eigen dossier regelen, wat een gemak! Zo vermijd je onnodig wachten of telefoneren.

Op My KidsLife vind je de bedragen terug die je ontvangt.

En je kan er ook:

Je post lezen

Sinds kort kan je de brieven die KidsLife je stuurt terugvinden onder de rubriek Documenten op je klantenportaal. Alles op 1 plek, superhandig!

(Sommige zaken, zoals aangetekende zendingen, moeten wettelijk verplicht nog per post opgestuurd worden)

Ja, ik wil 100% digitale klant worden!
Attesten
  • download gemakkelijk een attest voor het OCMW, een advocaat, de NMBS, een premie-aanvraag, alimentatie, enz.
  • upload invuldocumenten die je aan ons moet bezorgen (bijvoorbeeld om voortgezette studies na de leeftijd van 18 jaar van je kind te bewijzen)
Doe een aanvraag Startbedrag

... voor je nieuwe kindje. Proficiat!

Voeg een kind toe aan je familie

... als je een nieuw samengesteld gezin vormt.

Wijzig je mailadres of telefoonnummer
Wijzig je bankrekeningnummer

Doe je aanvraag tot wijziging van je rekeningnummer in en je klantenadviseur zal je dossier aanpassen.

Waarom kiezen voor 100% digitaal?

Snel en makkelijk

Snel en makkelijk

Je kan jouw document onmiddellijk raadplegen.

Duurzaam en milieubewust

Duurzaam en milieubewust

Minder papier, minder transport, minde CO2-uitstoot... zo draag jij ook bij aan een groenere planeet.

Altijd beschikbaar

Altijd beschikbaar

Je kan jouw documenten overal bekijken, op jouw laptop of smartphone. Het verliezen van een brief is voorgoed verleden tijd!

Hoe kom ik op mijn klantenportaal?

Hoe kom ik op mijn klantenportaal?

Toegang tot je My KidsLife heb je via je e-ID of je Itsme account. 

Heb je geen Belgische identiteitskaart?

Maak een account aan als buitenlandse gebruiker.

Enkel als je je Groeipakket ontvangt van KidsLife kan je inloggen op MyKidsLife.

Al je officiële documenten op 1 plek ontvangen?

Activeer dan je eBox. Je ontvangt er daarna ook de berichten van KidsLife.

Meer lezen over eBox

Veelgestelde vragen

Itsme is een app op jouw smartphone die geldt als digitale ID. Je kan dit gebruiken om veilig in te loggen op jouw persoonlijk portaal voor jouw Groeipakket. Op de website van Itsme kan je een account aanmaken

Woon je in België? Dan is de enige optie om in te loggen op het klantenportaal via Itsme, eID-lezer of een token. Wil je graag weten hoe je dit doet? Bekijk het Helpcentrum van CSAM.  
Woon je in het buitenland en heb je geen Belgisch Rijksregisternummer, dan kan je een account aanmaken. Zo kan je zonder zorgen je eigen dossier Kinderbijslag of Groeipakket bekijken. 

Log nu in op My KidsLife

  • Je hebt geen rechtgevende kinderen meer 

  • Je bent niet langer klant bij KidsLife 

  • Je bent verhuisd van de ene regio naar de andere.  

  • Je ontvangt niet langer de Kinderbijslag of Groeipakket

  • Je bent overgeschakeld van Kinderbijslag naar Groeipakket door een nieuwe geboorte, wijziging in ouderlijk gezag. In veel gevallen kan je ook onmiddellijk jouw nieuw dossier raadplegen.  

Ga naar My KidsLife

Woon je in Vlaanderen? 
Als je als begunstigde bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling zit, dan heb je geen mogelijkheid om je bankrekeningnummer te wijzigen.  
Om het rekeningnummer van storting Groeipakket te wijzigen, dan kan je als begunstigde dit enkel doen als je de jongste bent binnen jouw begunstigde kern. Wanneer de begunstigde kern uit 2 personen bestaat, dan is dit telkens de ouders van het kind.  
Bestaat jouw begunstigde kern uit 2 personen, dan kunnen beide personen wel hun eigen rekeningnummer wijzigen waarop een mogelijkse sociale toeslag wordt gestort.  
 
Woon je in Brussel of Wallonië? 
Als bijslagtrekkende kan je makkelijk jouw rekeningnummer waarop wij kinderbijslag storten aanpassen. Dit is niet mogelijk wanneer je bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling bent. Heb je vragen over jouw specifieke situatie, neem dan contact op met onze KidsLife adviseurs

De historiek van de betalingen Kinderbijslag en Groeipakket komen overeen met de stortingen die KidsLife deed. Het bedrag voor de toekomstige betaling in Brussel of Wallonië is de huidige situatie van jouw dossier. Het is dus mogelijk dat jouw dossier nog niet aangepast is naar de recentere informatie die mogelijks al doorgaf. 
Voor Vlaanderen zullen wij binnenkort ook een overzicht kunnen geven van alle toekomstige betalingen zoals Startbedrag, Kleutertoeslag, Basisbedrag, Kinderopvangtoeslag en de Schooltoeslag. 

Bekijk hier jouw dossier online