My KidsLife: het online klantenportaal van KidsLife

Welkom op My KidsLife het online klantenportaal van KidsLife. Ben je klant bij KidsLife, dan kan je hier makkelijk jouw dossier Kinderbijslag en Groeipakket raadplegen. 

Log in op jouw Klantenportaal



Ben je al klant bij KidsLife? 

Log dan in op jouw Klantenportaal

Ontvang je nog geen Kinderbijslag of Groeipakket van KidsLife? 

Stap nu over naar KidsLife


Wat kan ik allemaal doen op My KidsLife?  

  • Je ziet een overzicht van alle kinderen waarvoor je recht hebt bij KidsLife 

  • Bekijk jouw betalingshistoriek van alle stortingen van KidsLife 

  • Wijzig het rekeningnummer van jouw dossier kinderbijslag 

  • Download handige documenten en formulieren.  

  • Geef een wijziging in de situatie van jouw zoon of dochter door aan jouw KidsLife-adviseur.  

  • NIEUW! Maak een attest van het Kinderbijslagfonds aan voor bijvoorbeeld korting op je abonnement openbaar vervoer of voor de sociale huisvesting.

Toegang tot My KidsLife kan je krijgen door in te loggen via jouw EID of je Itsme account. Je hebt enkel toegang tot de My KidsLife omgeving als je ook de Kinderbijslag of Groeipakket ontvangt.

Log in op jouw Klantenportaal

Veelgestelde vragen

Hoe werkt itsme?

Itsme is een app op jouw smartphone die geldt als digitale ID. Je kan dit gebruiken om veilig in te loggen op jouw persoonlijk portaal voor jouw Groeipakket. Op de website van Itsme kan je een account aanmaken

Ik heb geen Rijksregisternummer. Hoe kan ik inloggen op My KidsLife?

Woon je in België? Dan is de enige optie om in te loggen op het klantenportaal via Itsme, eID-lezer of een token. Wil je graag weten hoe je dit doet? Bekijk het Helpcentrum van CSAM.  
Woon je in het buitenland en heb je geen Belgisch Rijksregisternummer, dan kan je een account aanmaken. Zo kan je zonder zorgen je eigen dossier kinderbijslag of Groeipakket bekijken. 

Waarom is mijn dossier afgesloten in My KidsLife?

  • Je hebt geen rechtgevende kinderen meer 

  • Je bent niet langer klant bij KidsLife 

  • Je bent verhuisd van de ene regio naar de andere.  

  • Je ontvangt niet langer de kinderbijslag of Groeipakket. 

  • Je bent overgeschakeld van Kinderbijslag naar Groeipakket door een nieuwe geboorte, wijziging in ouderlijk gezag. In veel gevallen kan je ook onmiddellijk jouw nieuw dossier raadplegen.  

Waarom kan ik mijn rekeningnummer niet wijzigen in My KidsLife?

Woon je in Vlaanderen? 
Als je als begunstigde bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling zit, dan heb je geen mogelijkheid om je bankrekeningnummer te wijzigen.  
Om het rekeningnummer van storting Groeipakket te wijzigen, dan kan je als begunstigde dit enkel doen als je de jongste bent binnen jouw begunstigde kern. Wanneer de begunstigde kern uit 2 personen bestaat, dan is dit telkens de ouders van het kind.  
Bestaat jouw begunstigde kern uit 2 personen, dan kunnen beide personen wel hun eigen rekeningnummer wijzigen waarop een mogelijkse sociale toeslag wordt gestort.  
 
Woon je in Brussel of Wallonië? 
Als bijslagtrekkende kan je makkelijk jouw rekeningnummer waarop wij kinderbijslag storten aanpassen. Dit is niet mogelijk wanneer je bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling bent. Heb je vragen over jouw specifieke situatie, neem dan contact op met onze KidsLife adviseurs

De bedragen in My KidsLife zijn niet correct

De historiek van de betalingen Kinderbijslag en Groeipakket komen overeen met de stortingen die KidsLife deed. Het bedrag voor de toekomstige betaling in Brussel of Wallonië is de huidige situatie van jouw dossier. Het is dus mogelijk dat jouw dossier nog niet aangepast is naar de recentere informatie die mogelijks al doorgaf. 
Voor Vlaanderen zullen wij binnenkort ook een overzicht kunnen geven van alle toekomstige betalingen zoals kraamgeld, kleutertoeslag, gezinsbijslag, kinderopvangtoeslag en de schooltoeslagen. 

Nog geen klant bij KidsLife?

Ik wil klant worden bij KidsLife