Comment se fait-il que je n’arrive pas à modifier mon numéro de compte dans My KidsLife?

Vous habitez à Bruxelles ou en Wallonie ?

Si vous êtes allocataire, vous pourrez facilement modifier le numéro de compte sur lequel les allocations familiales sont versées. Si vous êtes en règlement collectif de dettes ou en gestion de budget, vous n’aurez pas la possibilité de le faire. En cas de question concernant votre situation personnelle, contactez nos conseillers-KidsLife.

Vous habitez en Flandre?  

Si vous êtes bénéficiaire et que vous êtes en règlement collectif de dettes ou en gestion de budget, vous n’aurez pas la possibilité de modifier votre numéro de compte. Pour modifier le compte bancaire sur lequel les versements du Groeipakket sont effectués, vous devez être le (la) plus jeune du noyau de bénéficiaires. Si le noyau de bénéficiaires est composé de 2 personnes, ces 2 personnes seront toujours les parents de l’enfant. Si c’est votre cas, alors vous pourrez tous les 2 modifier votre propre numéro de compte sur lequel il est possible que des suppléments sociaux soient versés.

See our frequently asked questions

Itsme is a free smartphone app that provides you with a digital ID. You can use it to log in to your personal Growth Package portal securely. You can create an account on itsme’s website. 

Use itsme to login on My KidsLife

 

Want to receive all documents and correspondence from KidsLife electronically? No problem! You can retrieve all your documents on My KidsLife (your online Child Benefit and Growth Package file) via eBox. 
Still receiving paper correspondence from KidsLife? Then register on eBox today and receive everything electronically in the future. 

Are you already registered (once) on eBox? Then you receive all documents and correspondence electronically from the moment of registration. You can choose to be notified via eBox whenever a new document is available. 
View all documents in your eBox via My KidsLife here. 

eBox is convenient and easy to use. All you need to do is register once to activate your eBox. You’ll receive the documents for all affiliated services in your eBox following registration. You can see which government agencies provide their documents via eBox on the eBox website
The KidsLife Child Benefit Fund also provides all documents and correspondence via eBox. This means that by registering on eBox, you will automatically receive everything in your eBox. Handy, right? 

My KidsLife

As a parent of KidsLife, you can now register on eBox via My KidsLife. You’ll receive all documents and correspondence electronically from your date of registration. Each eBox is unique and linked to your personal profile with a secure identification procedure. This means that no-one else can access your eBox.
Both parents in each family must register separately on eBox. This ensures that all documents and correspondence from KidsLife are available electronically. 

 

View eBox documents via My KidsLife